CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 27, 2013

~~jAlAn-jAlAn, sOlAt-sOlAt~~

assalamu'alaikum..
hari ni dua entri..(terajin plak)..
dah lama nak sharing benda ni, tapi tak tahu la kenapa tak tertaip2..
sebagai satu perkongsian..
hehe..saya suka jalan-jalan..(sape tak suka..ye dak??)
bila jalan-jalan, saya suka makeup2..(yes, i know i'm not that pretty..tapi AAK??!!!) ^_^
waktu jalan2 je lah peluang nak makeup2..
waktu kerja tak sempat nak makeup2 sangat..
kena pergi kerja after subuh..
sekadar pakai foundation, bedak, blusher and lip balm..
bila dah jalan-jalan, confirm dari pagi sampai petang..(for my case la..hahaha)
dah nama pun,berjalan tak ingat umah, haruslah bawak persiapan secukupnya..
mesti ada yang bawak makeup2 sekali..buat touch up kan..
tak terkecuali ada yang bawak pencuci muka..kan3?
kenapa pencuci muka??
my dear sayang...
kalau dah namenye makeup, die bukan meresap dalam kulit sangat pun..(eventhough the cosmetic company claim so)..
and adalah SANGAT penting untuk kita pastikan yang air wudhu' sampai dan rata pada kulit anggota wudhu'..
jadi tu lah gunanya pencuci muka..untuk bersihkan muka sebelum berwudhu'..
tapi leceh kan nak bawak pencuci muka..(for me la..)
so bagi yang malas nak bawak pencuci muka macam saya, meh la kita ber"jemaah" bawak wet tissue..
wet tissue ni ade macam2 jenis..dari yang for baby, sampai la untuk bersihkan certain area mcam meja, kerusi, etc (for hygienic person)..
biasenye saya guna wet tissue for face jek..
don't ever use wet tissue yang digunakan untuk lap2 permukaan taw..sebab kandungan bahan dia lain2..
takut tak sesuai untuk kulit..

 
(ihsan gambar dari google) 

sebagai seorang yang berjimat (read "kedekut"), saya biase beli yang guardian punye..
1 pek ada 3 paket wet tissue, RM5/pek..
tak perlu pakai pencuci muka pun..just apply this wet tissue on ur face..
confirm dengan daki2 tertanggal..
kalau yang jenis murah hati tu, boleh lah beli yang lagi bagus, macam wet tissue biore tu..(tapi mahal woo)

dulu terpaksa bawak beg besar2 sebab nak bawak telekung sekali..
sekarang boleh bawak beg saya yang tak besar, tak kecik pergi jalan2..
saya sangat tidak selesa bila pakai telekung yang ada kat surau2 tempat tumpuan orang ramai..
please forgive me..n jangan salah faham yea kamu2 sekalian..
orang2 suka sangat longgokkan telekung yang masih basah macam tu jek kt rak..
menyebabkan telekung tu berbau..
so hasil "tangkapan" di jalan TAR, saya berjaya menemui dan membeli telekung mini, yang boleh digulung2 dalam beg die sendiri..
and muat dalam beg saya, tanpa perlu bawak beg besar gedabak..=)

 
(ihsan gambar dari strawberry-tags.blogspot.com)

so, boleh jalan2 dengan syoknya, dan boleh solat dengan senang hatinya..
adioss..

0 comments:

Post a Comment