CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, January 21, 2013

~~kAU AkU kItA sErUpA~~

kau pijak kat tanah, aku pijak kat tanah, die pun pijak kat tanah..
takde beza nye biarpun kau pakai kasut tumit tinggi 10 inci sekalipun..
jangan kata 10 inci,nak pakai 10 meter pun tetap jugak pijak tanah kan..
ok la..ok la..tak pijak kat tanah..pijak kat bumi.. (susah sangat nak terima hakikat)
same-same berpijak di bumi Tuhan...
TAPI.....
apa hak yang kau ada untuk pandang orang sebelah mata??
apa istimewanya kau sampaikan kau nak hentam orang, nak maki orang, nak kutuk orang, macam kan kau tu hebat sangat???
terlalu banyak manusia yang spesies macam ni aku dah jumpa..
treat orang lain macam kan kau tu tinggi sangat..hebat sangat..bagus sangat..
just because orang tu tak sebagus dan sepandai kau, kau tetap takde hak untuk layan orang macam orang tu low sangat..
kau lupa agaknya...
kepandaian..kebijaksanaan..kekayaan..kecantikan..kekiutan kau..sumenye datang dari ALLAH..
DIA bukan bagi saje-saje..
ade orang anggap,itu kelebihan..
tapi bagi aku, itu "UJIAN"..
ALLAH nak tengok sejauh mana kau melangkah dengan kelebihan yang DIA bagi..
setinggi mana kau nak mendongak langit..
sama ada kau menjadi hamba yang lebih baik dan bersyukur, ataupun kau jadi the worst person ever..
please..please..please..
change your attitude..
tak ke mane der kau kalau masih dengan attitude macam tu..
elok-elok orang niat nak hormat kau nanti, terus tak sudi nak pandang kau langsung..
bila ada orang yang bertanya, jawab dengan ikhlas dan merendah diri..
bersangka baik yang dia memang tak tau..
sebab tu orang bertanya..
and don't expect semua orang tahu and faham dengan tugas & kerja kau, sedangkan kau tak pernah cuba untuk explain in a proper way..


teguran ikhlas dari orang yang selalu kena pandang rendah dengan orang lain.. (aku tak tau apa yang aku merempan ni)

6 comments:

Anonymous

from the old blog, sampailah this new blog, u keep writing about people. kalau dulu pasal boipren,(dah jadi ex sekarang) now pasal co-worker pulak. maybe u think it's your private story but still, u keep telling people pasal orang2 sekeliling u kat dalam blog. c'mon laa.

misz_hannah

thx for ur concern..=)
benda ni bukan pasal co-worker pun..=)
and this is not private story..
benda ni jadi kat semua orang..(xtau la kalau u pernah alami)..
even this thing happen to me..
dikongsikan sebagai luahan and pengajaran kepada semua..
tak suka takpe..
saya tak paksa sesiapa untuk baca blog ni pun..
tapi terima kasih sebab "rajin" baca..=)

misz_hannah

oh BTW..maybe one day saya boleh cerita pasal awak pulak..(even I don't know who u are..)
^_^

Anonymous

haha. am looking forward for that. i tak rajin pun bace blog u ni. i rajen bagi komen kat bloggers je. :p

misz_hannah

hahaha.."lucu" di situ..
tak rajin..tapi boleh tahu pasal blog lame..
kesian3..=)
siap sanggup tengok balik blog ni sebab nak tengok komen saya..=)
ape2 je lah awak..asal awak bahagia dengan "part time job" awak ni..
saya menulis pun bukan nak memuaskan hati sesiapa..
=D

Anonymous

haha. kawan yg suggest tengok.
u mesti meluat dgn i kann.
psycho.

Post a Comment